Ekonomi

Girişiminizde İyi Bir Marka Yönetimi İçin Bilmeniz Gereken 8 Şey

‘İyi bir marka yönetimi nasıl olmalı?’ diye soranlardansanız, başarılı bir marka yaratmak için bilmeniz gerekenleri aşağıda listeledik! ?

1. Güzel bir marka oluşturmak için isminizi yanlışsız seçin!

Başarılı bir marka yaratmak istiyorsanız, yeterli bir isme gereksiniminiz var. Bu nedenle de eşsiz olması, kolay hatırlanabilir olması, fonetik ahengi olması gerekir. Ayrıyeten kendi ülkesiyle sonlu kalmak istemeyenlerin farklı ülkelerde dahi olumsuz bir mana taşımayacak formda bir isim bulması gerekir.

2. Markanızı başkalarından ayıran özellikler belirleyin.

Markanızı farklılaştırmanın yolu paha yaratmaktan ve ayrıcalıklı hissettirmekten geçer. Bunu başarabilirseniz çok daha geniş kitlelere ulaşabilirsiniz. Markanın başarılı olması için rakiplerden sizi ayıran bir özelliğinizin olması gerekir. Müşteriler eser ve hizmet satın aldıklarında sizi seçtikleri için özel ve ayrıcalıklı hissetmek isterler.

3. Web sitesi kurun ve toplumsal medya mecralarında markanıza ilişkin hesaplar açın!

Dijital dünyada varlık göstermenin en tesirli yollarından biri de dijital gelişmeleri yakından takip edip, ahenk sağlamaktır. Markanıza ilişkin bir web sitesinin olması, çok kullanılan toplumsal medya ağlarından hesaplar açılması tanınırlığı açısından olumlu etki sağlamakla birlikte markanızın daha da büyümesini ve genişlemesini sağlar.

4. Maksat kitlenizi tanımlayın.

‘Her satıcının, bir alıcısı vardır.’ diye boşa dememişler. Her hizmetin hitap ettiği ortalama bir kitle vardır ve  sizin hizmetinizin hangi kitleye hitap ettiğini bulmanız ya da belirlemeniz gerekir. Yapacağınız reklam, pazarlama çalışmaları da bu kitleye yönelik yapılacağı için markanız için müşteri profilini oluşturmak çok kıymetlidir.

5. Markanızı yansıtan bir logo tasarımı yapın!

Bir markayı aklımızda canlandırırken ya sloganıyla ya da logosuyla hatırlarız. Bu yüzden de diyebiliriz ki markanın bir kimliği vardır ve bu kimliği en bariz eden şeylerden biri de logolarıdır. Ayrıyeten logonun algılanabilir ve anlaşılabilir olması ve markanızı yansıtması gerekir.

6. Markanın pazarlama sürecini ayrıntılı bir formda planlayın.

Pazarlama profesyonel bir süreçtir ve güzel bir marka yaratmak ve bu markayı yönetmek konusunda da en tesirli yollardan biridir. Burada dikkat edilmesi gereken bir öbür şey işe bu pazarlama planında hedef kitlenin tespit edilmesi ve bu gaye kitleye ulaşmak için ayrılacak bütçenin belirlenmesidir. Bu süreçte maliyeti daha düşük olan, direkt maksat kitleye hitap eden ve geri dönüş oranları yüksek olan dijital pazarlamadan yararlanılabilir.

7. Rakip firmaların neler yaptığını tahlil edin!

Markanızı başkalarından ayrıcalıklı pozisyona getirmek için bölümü ve rakiplerinizi tanımanız, tahlil etmeniz gerekir. Tıpkı bölümü paylaştığınız rakibinizin güçlü ve zayıf istikametlerini, müşteriyle alakasını bilmek reklam ve pazarlama çalışmalarınızda markanızın faydasına olacaktır.

8. Tutarlılığınızı kaybetmeden yeniliklere açık olun.

Sürekli strateji değiştirir ve ne yapacağınız konusunda kararsız olursanız, başarılı bir markaya sahip olamazsınız. Attığınız her adımın birbiriyle uyumlu ve planlı olması gerekir. Bunun yanı sıra tutarlılığınızı kaybetmeden daldaki yenilikleri takip ederek mevcut iş fikrini daha düzgün bir pozisyona taşıyacak güçlendirici fikirlere açık olursanız çok başarılı bir marka yaratabilirsiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu